Sunday, June 14, 2015

Somn prins la popper

Somn prins la popper

Eheeee, si iata ca am reusit sa prind si eu primul somn pe Dunare...

Dupa ce s-a terminat prohibitia am prins canci peste, doar frecus din partea avatilor mici, unii putin mai mari decat voblerele. Adevarul e ca Dunarea a scazut puternic in zona Harsovei, cam cu 20-30cm pe zi, iar in astfel de situatii pestele se retrage spre zonele adanci, de regula spre mijlocul Dunarii, unde n-ai cum sa ajungi cu lanseta de pe mal.

Si totusi, azi am stat mai mult, cu  mult peste ora 22:30 (cat stau de obicei), pana cand a inceput sa fiarba Dunarea de atacurile rapitorilor, cam de la vreo 30m distanta spre mijloc. Nu stiam ce peste este. Banuiam ca e avat, datorita atacurilor brutale asupra maruntisului, dar putin dupa ora 12 noaptea am aflat ce rapitor era: somn.

Incercasem toate nalucile: mai zgomotoase, mai discrete, mai de suprafata, mai de adancime si... nimic. Doar un vobler (un popper de 18g - Sakura Pop'N Dog) mai ramasese netestat. La prima aruncare in curent, deja am avut primul atac (ratat), exact in momentul cand voblerul a plescait pe apa. La al doilea lanseu, tot dupa ce voblerul a plescait, s-a si repezit. De data asta l-am agatat, iar spre mal am adus cu monofilament de 0,25 un somn de 3,8kg, fara prea mare greutate (desi initial credeam ca e un salau la 1kg).

Am un tambur deja pregatit cu 0,30 (16kg forta), dar nu mai arunc departe. Asa ca tot cu 0,25 o sa dau serile urmatoare.

In fine, in nici 10 minute am agatat alt somn, probabil de cap ca am adus la mal niste urme de piele pe ancora. apoi aproape pana la 4 dimineata am tot sperat sa mai iau unul, dar degeaba. Am avut in total 6 sau poate chiar 7 atacuri pe vobler, exact in momentul cand acesta plescaia pe apa, dar cred ca problema este ca voblerul este un pic cam gros, iar plutitor fiind, probabil ca in momentul atacurilor voblerul aluneca pe primele valuri provocate de atacul somnului si rateaza (ca alta explicatie nu am).

In rest... canci salau, parca era paralizat de frica sa nu-l haleasca somnii.

Per total: super distractie si megasperante...

ps: cota este de 328cm (in scadere su 32cm), apa are 22 grade Celsius si este prima zi de luna noua.

No comments:

Post a Comment